25 Mart 2014 Salı

Turna Kuşu


Turna uzun bacaklı, uzun boyunlu bir su kuşu, latince adı Grus. Sesi gür bir çığlığı andırıyor. Kanat açıklığı 233 cm. boyu 115 cm. Dünyada 200 bin civarında turna var, ülkemizde maalesef sadece 11 telli turna kalmış.
Pek çok göçmen kuş gibi V şeklinde uçuyorlar, en öndeki havayı yarıyor, diğerleri takip ediyor, öndeki kuş yorulunca arkadan bir kuş onun yerini alıyor.
Turna kuşları eşlerine çok bağlı, eşini kaybeden turna bir daha çiftleşmiyor, yavruları olduğunda yuvayı sırayla bekliyorlar.

Bir dövme yaptırmaya karar verdiğimde uzun zaman steril çalışan bir dövmeci aradım, bir o kadar da ne yaptıracağımı araştırdım. Bir rastlantı sonucu internette yukarıda okuduklarınıza rastladım. Turnanın uzun hayatı, özgürlüğü, sadakati, sabrı temsil ettiğini öğrendim. Anadolu'da uğur, bereket, mutluluk getirdiğine inanıldığını okudum. Böylece ne yaptıracağıma karar verdim kısa bir çizim denemesinden sonra dövmecinin yolunu tuttum.


Elimin üzerindeki dövme uçan bir turna. Çok sevdiğim biri uzaklara uçtu, onunla bir gün buluşacağız. O zamana kadar bu turnaya bakıp onu hatırlayacağım...

Hiç yorum yok: