15 Haziran 2016 Çarşamba

Baran'ın İlk Hikayesi


1999 yılının 29 Ekim'inde Baran'ın ailesi iki kutlama yapmış olmalı, çünkü Baran da o gün doğmuş. Size bugün, çok sevdiğim bir komşumun oğlu olan Baran'dan söz etmek istiyorum; yetenekli, hassas ve özgün biri olan Baran'dan.


Herkesin özel alanı kendi odasıdır. Onun özel alanını görmeden önce, ilk olarak evin salonunda, onun fırçasından çıkmış resimleri gördüm. Yukarıdaki fotoğrafta bazı çalışmalarını paylaştım. Bu resimleri çok daha gençken, hatta küçükken yaptığını söylersem sanırım siz de bana hak verirsiniz.



Baran ile benim Iron Maiden hayranlığımla başlayan arkadaşlığımız devam ediyor, müziğin böyle bir birleştirici gücü var. Sohbetimiz sırasında, bana 5-6 yaşlarında tanıştığı, tüplü monitörü, beyaz toplu bir faresi olan bilgisayardan söz etti; ve belki de onun için bir dönüm noktası olan bir oyundan.



Oyunda arabaya biner, radyoyu açarsınız ve kulaklarınıza 80'lerin şarkıları gelir. Baran'ın oyundaki şarkıları listelediği bir defteri var ve amacı o şarkıların bulunduğu tüm albümleri toplamak. Yukarıdaki fotoğrafta şu anda elinde olanları işaretli olarak görebilirsiniz.




Baran iki yıldır, eski plakların satıldığı pazarlardan plak toplayarak koleksiyonunu genişletiyor. Şu anda, fiyatları 5TL'den 120TL'ye kadar uzanan, iki yüzden fazla LP ve elli adet 45'lik sahibi. Bu plakların arasında rock, metal, caz gibi farklı türlerden albümler var.





Her zaman oğullar babalarını örnek almaz. Şu anda babası ve onun tanıdıkları da, Baran'ın plak toplama sevdasına kapılmış durumda.




Bu koleksiyonda kimler mi var? Beatles, Led Zeppelin, Yes, Iron Maiden, Metallica, Status Quo, AC/DC, Jack White, Dire Straits, Asia Minor, Uriah Heep, Deep Purple, Santana ve diğerleri...


Baran iki saat boyunca hem anlattı, hem farklı müzisyenlerin parçalarını çalarak bana harika bir müzik ziyafeti çekti.


Sohbetimizin sonunda, annesinin isteğiyle, kapanışı güzel bir Scorpions parçasıyla yaptık.

Sevgili Baran, dilerim ki hayat yolunda yürürken, hayallerini gerçekleştirebilirsin. Çok teşekkürler...

Hiç yorum yok: