24 Ocak 2013 Perşembe


Tuzun gülü olmasaydın sevmezdim seni
Ya da ateşi metheden karanfillerin oku
Seviyorum seni belirgin, sevgisi gibi karanlık nesnelerin
Gizliden gizliye, gölge ile ruh arasında.

Seviyorum seni çiçek açmayan otlar gibi
Taşır elbet içinde bir şeyler, gizlidir ışığı o çiçeklerin
Şükrederim aşkına, yaşar bedenimde gölgesi
İnceden inceye bir koku tüten toprağın.

Nasıl olduğunu bilmeden seviyorum seni, ne zaman, nerede?
Dolaysız seviyorum seni sorgusuz
Böyle seviyorum seni, bilmeden başka bir davranış

Başka bir yolumuz var mı ki seninle benim
Böyle yakınken göğsümde benim olan ellerin
Böyle yakınken düşümle kapanmış gözlerin.

Pablo Neruda
Doğumu 12 temmuz 1904, ölümü 23 Eylül 1973.
Siyasi duruşu nedeniyle sürgünde  ve bir süre de ülkesinde kaçak olarak yaşamak zorunda kalan, elliden fazla eserin ve Nobel Ödülünün sahibi,  Nazım Hikmet adına Barış Ödülü'nü almış, "O'nun yanında biz şair bile olamayız" diyen Şili'li yazar ve şair.

Hiç yorum yok: