30 Ağustos 2012 Perşembe

Kum Kitabı


Dün gece okuduğum bir kitabı bitirdim. Kum Kitabı (El Libro de Arena) yazarı Jorge Luis Borges. Fantastik hikâyelerden oluşan bir kitaptı. Kum Kitabı her okunuşta değişen bu yüzden son sayfası bulunmayan bir kitaptır. Eğer fantastik öykülerden hoşlanıyorsanız tavsiye ederim.
Jorge Luis Borges Arjantin'in tanınmış yazar ve şairlerinden. Arjantin Ulusal Kütüphanesinin müdürüyken kalıtımsal bir hastalık yüzünden görme yeteneğini kaybeder ve bu ironiyle uzun yıllar yaşar. Sonsuzluğun Tarihi, Ölüm ve Pusula, Borges ve Ben eserlerinden bazıları.

Bu şiirini severim:

Anlar

Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya
ikincisinde daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım.
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar
Çok az şeyi ciddiyetle yapardım
Temizlik sorun bile olmazdı asla
Daha çok riske girerdim
Seyahat ederdim daha fazla
Daha çok güneş doğuşu izler
Daha çok dağa tırmanır
Daha çok nehirde yüzerdim.
Görmediğim bir çok yere giderdim
Dondurma yerdim doyasıya
Daha az bezelye.
Gerçek sorunlarım olurdu
Hayali olanların yerine.
Yaşamın her anını gerçek ve
Verimli kılan insanlardan olurdum.
Farkında mısınız bilmem, yaşam budur zaten
Anlar, sadece anlar, siz de an'ı yaşayın.
Hiçbir yere, yanına: termometre, su, şemsiye ve
Paraşüt almadan gitmeyen insanlardanım ben.
Yeniden başlayabilseydim
İlkbaharda, papuçlarımı atardım
Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayakla.
Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır
Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer.
Ama işte, 85' imdeyim ve biliyorum
Ölüyorum...

Hiç yorum yok: