9 Eylül 2012 Pazar

Bir Pazar Ortaköy'de


"Öğrenciye torpil", "Sevgililere torpil", "Gözlüklü hanımlara torpil"... Kumpirciler müşteriyi çekmek için sürekli bağırıyor. Bugün Ortaköy'deydim. En son iki yıl önce gitmiştim. Yine gümüş takılar satan tezgâhları dolaştım ama orijinal bir şey bulamadım.


Öğle molasında buraya özgü yiyeceğiniz şey (patatesle ilgili ilginç keşiflerden biri) tabii ki kumpir.


Doğrusu kimseye torpil yaptıklarını görmedim ama eklenen malzeme oldukça fazla olduğundan doymak garanti (:
Sonra üstüne House Cafe'de bir Türk kahvesi içebilir, belki ilerleyen saatlerde Mado'da dondurma keyfi yapabilirsiniz.


Şu sıralarda Ortaköy'ün en önemli tarihi yapısı Mecidiye Camii (halk arasındaki adıyla Ortaköy Camii) restorasyonda, o yüzden cami fotoğrafları bana ait değil.


Cami, Sultan Abdülmecit tarafından 1853'de barok tarzında yaptırılmış; duvarları beyaz kesme taştan, kubbe duvarları ise pembe mozaikten. Tek şerefeli iki minaresi bulunuyor.

Her zamanki gibi güvercinler karınlarını doyurma telaşındaydı.

Hemen merkezde Mimar Sinan'a ait Hüsrev Kethüda Hamamı bulunuyor, şu anda tasarım atölyesi olarak kullanılmakta.

Ortaköy'de görebileceğiniz diğer önemli yapılar; Ayios Fokas Rum Kilisesi, Esma Sultan Yalısı ve İbrahimpaşa Çeşmesi.

Son bir not: Harley Davidson tutkunlarının uğradığı Legend Cafe de Ortaköy'de. (:

Hiç yorum yok: