18 Nisan 2016 Pazartesi

İspanya'da Ne Yenir, Ne İçilir (İspanya 14)



Sizlere denediğim yiyecek ve içecekler üzerinden yorum yapmayı daha uygun buldum. İspanya mutfağı ile ilgili biraz araştırma yaptıysanız ilk gözünüze çarpan "tapas" alışkanlığı olacaktır. Hemen her şehirde tapas barlara rastlayacaksınız. Tapas içkiyle tüketilen ekmek üstü ya da ayrı atıştırmalıklar. Üstteki fotoğraftaki çıtır ekmek üzeri domates, bana önce basit geldi ama çok lezzetiydi. İkinci fotoğrafta üstte kızarmış balıkları (fritura de pescado) sardalyaya benzer bir balık, yanındaki bira ve una bulayıp kızarttıkları patlıcan. Altta padron denilen İspanya'da yetişen kısa tombul biber kızartması, üzerine deniz tuzu serpip sunuyorlar. Ve sağdaki patatas bravas, bildiğimiz patates kızartması, üzerinde sosla servis ediliyor. (3,90 E.) Tapaslar için ortalama 2-5 Euro arası diyebilirim.




İlk fotoğraf tortilla espana, ispanyolların patatesli omleti. İkinci ve üçüncü fotoğrafta en sevdiğim kalamar kızartması ( calamares fritos) var. Tabakta ya da ekmek arası yiyebilirsiniz. (tabakta 6 Euro, sandviç olarak içecekle 5 Euro)






Gelelim paella'ya (payya diyorlar). Sebzelisini ve deniz ürünlüsünü denedim, ikisini de beğendim. İkinci fotoğrafta, paella, sığır etinden köfte, sebze sote, içecek ve sütlaça 11 Euro ödedim. Tavuklu ve balıklı menüleri de denedim, (9 - 11 Euro arası)



İspanya'da en beğendiğim tatlı Churros (çurros) oldu. İlk fotoğraftaki gibi hazırlayıp kesiyorlar, kahve ya da sıcak çikolata ile tüketiyorsunuz. (4,5 Euro)



Meyveli şarapları Sangria, benim damak tadıma uygundu, marketlerde daha mütevazi bir ambalajda çok ucuza satın alabilirsiniz, oğlum da tadına baksın istedim :) Cavas (kava) ispanyolların şampanyasını da uygun fiyata içebilirsiniz. İspanya'da su, alkollü içeceklerden pahalı, sadece marketlerde uygun fiyata bulunuyor. ( 1 lt. 0.50 Euro) Meydanlardaki çeşmelerden de su içilebildiğini hatırlatayım.




Kapalı pazarlar çok renkli, meyve bölümlerinin önünden ayrılamadım, ama yine uyarımı yapayım, çantalara dikkat.



                                Girona'daki likör mağazası ve koshelvaya benzer tatlıları Turron




Valencia'nın ilginç içeceği, üstteki bitkinin sütü, bağırsakları çalıştırdığı için bir bardaktan fazla içilmemesi tavsiye ediliyor.


Aşağıya bildiğim kadarıyla, bazı yiyeceklerin ispanyolcasını yazdım, belki işinize yarar:

aqua sin gas: su
sopa: çorba
croquetas: balık kroket
cerveza: bira
ensalada: salata
no serdo: domuz etsiz
pollo: tavuk
helado: dondurma
fruta: meyve
olivas: zeytin
postre: tatlı
fresa: çilek
bladano: muz
la cuenta: hesap

devam edecek...

Hiç yorum yok: