28 Nisan 2014 Pazartesi

Notre Dame de Paris Müzikali


Gelecek, geliyor derken sonunda yıllardır rekorları kıran müzikal İstanbul'a Zorlu Center sanat merkezine geldi. Gideceğimiz son anda belli oldu, bugün bir koşturma sonrası Zorlu Center'a doğru erkenden yola çıktık. Alışveriş merkezinde biraz atıştırma bir kahve derken, gösterinin saati geldi.


Bildiğiniz gibi eser Victor Hugo'ya ait, tertemiz bir aşk hikayesini ve bu aşkın önüne çıkan engelleri anlatıyor. Kambur bir bebeği çingeneler katedrale bırakır. Onu bulan rahip ona, eksik, tamamlanmamış anlamına gelen Quasimodo adını verir. Büyüyünce zangoçluk yapan Quasimodo çanlar yüzünden sağır olur. Quasimodo Esmeralda adındaki güzel çingeneye aşık olur ama rahibin de Esmeralda'ya ilgisi vardır, böylece olaylar gelişir. Eserde 1800'lü yılların Paris'i aktarılıyor, adalet anlayışı sorgulanıyor.


2.250 kişilik salon doluydu. İki saat boyunca oyuncular, dansçılar, akrobatlar nefis bir gösteri sergilediler. Müzik, dekor, ışık, sahne ve kostüm tasarımları için, sahne arkasındaki ekibi de kutlamak gerek. Bu arada Quasimodo'yu sanatçı Matt Laurent, Esmeralda'yı Alesssandra Ferrari'nin canlandırdığını söyleyeyim.


Gösteri boyunca, coşkuya kapıldım, hüzünlendim, üzüldüm; en çok dört oyuncunun çanlar içinde tavandan sarktığı sahneden, Esmeralda'nın hapis sahnesi ve final sahnesinden etkilendim. Finalde izleyenler, sanatçıları dakikalarca ayakta alkışladı. Eklediğim fotoğrafların Zorlu Center'ın sitesinden olduğunu belirteyim ve gösterinin o ünlü şarkısı "Belle" ile veda edeyim.

http://www.izlesene.com/video/notre-dame-de-paris-belle/1105089

Hiç yorum yok: